13 Şubat 2011 Pazar

Bir Uçak Anısı

Ben öğrenci değilim ama buraya göndermek istedim hikayemi.Uluslararası ticaret ile uğraşan biriyim.Sık sık yurtdışı seyahatlerim oluyor.72 milletten insanla muhatap oluyorum.İşimi çok seviyorum.Çünkü kültürlerarası bir iş yapmak çocukluktan beri en büyük hayalimdi.

Neyse biz şimdi hikayemize gelelim.Oslo-Tahran arasında İstanbuldan aktarma yaparak uçuş gerekleştirmem gerekiyordu.Uçağa bindim.Yanımda iki tane Türk vardı ama onlarla hiç muhabbet etmedim.Benim Türk olduğumu anlamaları zaten imkansızdı.Görünüş olarak Iskandinav erkeklerine benziyorum.Öyle bir muhabbete dalmışlar ki aralarında Türkiyedeki kürt sorununu çözdüler, Musul ve Kerkük ü tekrar Türkiye haritasına kazandırdılar.Neyse mesele bu değil.

Uçakta yiyecek ikramları başladı.Zeytinyağına benzer bir sıvı + süt, beeftek tarzı bir et, turuncu bir ekmek verildi.İtiraf edeyim ki bunların ne işe yaradığını bilmiyorum.Yani nasıl yenir içilir hiçbir fikrim yok.İçimden bir ses yanımdaki Türklerin de benim gibi bi haber olduğunu söylüyordu.Onlar da birbirine hiçbirşey bilmediklerini çaktırmadan turuncu ekmeği bölüp bölüştürüyorlardı.Çok eminim ki bunun Norveç usulü bir yemek olduğunu düşünüp yemeği yerken beni seyredeceklerdi.

Sütü ve zeytinyağını (süt ve zeytinyağına benziyorlardı ama değillerdi) Zeytinyağının bulunduğu bardakta karıştırdım.( Yandaki hemşolar pür dikkat beni seyrediyorlar çaktırmadan) .Bifteki parça parça ayırdım.Turuncu ekmeği de ufaladım neredeyse toz haline geldi.Üzerine karıştırdığım sıvıyı boşalttım.(Yandaki krocanlar benim yaptıklarımı uygulamaya başladılar bile) çatalın ve bıçağın yardımıydı birgüzel harmanladım.Norveç usulü adına dakken dediğim yemek hazır.Dakkenimi yemeye çalıştım ama iğrençti.Yandaki hemşolar da birbirine çaktırmadan iğrenerek yiyorlardı.

Bir keresinde de Rus bir çocuğa yeşil çay içine tereyağ attırmıştım.Ya işte böyle arkadaşlar siz siz olun birilerine her zaman yemek nasıl yenir öğretin ;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder