6 Şubat 2011 Pazar

AFS sınavı, AFS programı nedir?


Merhabalar
Bu yazıda AFS ve YES programlarıyla ilgili hiçbir yerde duyamayacağınız bilgiler vericem.En baştan sona kadar AFS'yi yaşamış biri olarak karşınızdayım.

Siz bir liselisiniz.Okulunuzun Eylül ve Ekim aylarında yaptığı duyuru ve afişleri gözden geçirerek, hayalinize yepyeni birşeyler daha ekliyorsunuz.E iyi de yapıyorsunuz.. :)

Sınav ücreti benim zamanımda 60 TLydi.YES programı için de 30 TL.. Ama bunlardan bahsetmeden önce AFS programının ve YES programının amacını anlatmak daha makul.. Evet, kesinlikle...

AFS dünyanın birçok ülkesinde faaliyet gösteren gönüllü bir kuruluştur.Açılımı American Field Systems.Bulunduğu ülkeler arasında kültürel öğrenci değişimi yaparak yepyeni hayat tecrübeleri ve apayrı bir dünya görüşü sunar.Öğrenciler gönüllü aileler ile birlikte yaşarlar ve lise eğitimlerine devam ederler.Gönüllü aile deyip geçmemekte fayda var, onlar size evlat diyor siz onlara anne-baba.. Yani size gerçek aile sıcaklığını yaşatan muhteşem insanlar...Her zaman bu böyle de olmayabiliyor..

AFS ve YES sınavlarına dönelim şimdi..Yes sadece Amerika için burslu bir programdır.Düz liseler bu programa katılamazlar.Sadece anadolu-fen liseleri ve özel kolej öğrencilerine açık bir sınav...AFS sınavına ise bütün lise grupları katılabiliyor ancak meslek liseleri vb liseler denklik sağlanamadığından katılamazlar.

Ben sınava Istanbul'da girdim.Duyduğuma göre artık Haydarpaşa Lisesinde yapılıyormuş sınav ve mülakat..Ben girdiğimde Beşiktaş Atatürk Anadolu lisesindeydi.Bir cumartesi sabahı tatlı uykumdan bu sınav için uyandım.Okulun yolunu tuttum.Bahçede bekleyen kalabalık beni şaşırtmıştı.Bu kadar çok kişinin sınava gireceğini tahmin etmemiştim.Tipler komik tipler..Ayhh şunu da ezberleyelim Berkeçann, Budala kimin eseriydi yaff Ikınsu tarzı tipler.Güldüm geçtim.Sınav salonuna alındıktan sonra beni heyecan bastı.Kitapçıklarımız önümüzde artık.Bana sorarsanız çok basit sorular.Genel kültür kelime bilgisi ve sosyal beceri..Porto hangi ülkenin başkentidir? Rusya'nın para birimi? Orhan Pamuk hangi yıl Nobel edebiyat ödülünü aldı? Çakır kelimesinin diğer anlamı hangisidir? 3 5 9 17 ? tarzı sorular.Bulmaca çözen okuyan seven dinleyen kısacası gündemi takip eden kişiler için çok kolay...

Neyse sınavı kazandığınızı varsayıyorum ve mülakatı anlatıyorum.Mülakatlar çok çetin geçer.Mülakatta ne soruyorlar diyen arkadaşlar bir daha bu soruyu duymayayım.Mülakatta ne sorulacağı sizin o anki duruşunuza kısacası o ana bağlıdır.Herşey doğaçlama gelişir.Öncesinde hazırlık yapmak budalalıktır... Kazandığınızda sevinin, ama çok sevinmeyin.Aptallıktır...

Tebrikler, başarılı oldunuz !
Bizim zamanımızda evimize posta ile gönderirlerdi formları artık internet üzerinden hallediyorlar.Sağlık belgeleri kişisel bilgileriniz fotoğraf ve aileye yazılan mektuptan oluşuyor bu formlar.

En önemli şeyi en sona bıraktım.Ama en son olması gereken bu zaten.
Geldik ödenecek meblaaya...Ödeyeceğiniz fiyat sizin hangi ülkeye gitmek istediğinize bağlı.Bosna Hersek'e gidip 7 bin dolar ödeyebileceğiniz gibi amerikaya gidip 15 bin dolar ödemek zorunda kalabilirsiniz.En pahalı ülke zaten Amerika, neden? Çünkü öğrenciler genellikle bu ülkeyi tercih ediyorlar ve dengelemek amacıyla fiyatı yüksek tutuyorlar.(not:verdiğim fiyatlar eskide kaldı artık ne kadar olur bilemem, aday durumunda olduğunuzda tkv ofisini arayıp randevu aldıktan sonra fiyatı görüşebilirsiniz) Bana burs çıkar mı diye soru geçiyor aklınızdan.Eğer TKV ofisine gidip Derya Hanımla görüşürseniz AFS den ne burs istersiniz ne de aileniz sizi göndermek ister.Aynur hanımla görüşmek en iyisi.. (Aynur muydu hatırlamıyorum ama Derya kesin) Şehit çocuğu vb. değilseniz burs için hayaller kurmayın.Dezavantajlı bölgelerde yaşamıyorsanız da hayaller kurmayın..

Sormak istediklerinizi yorumlara yazın, sürekli güncellenip özenle cevaplanacaktır.

1 yorum:

  1. Ben bu sene imam hatip lise son sınıfım. 7 Kasım da ilk sınavım var istanbulda diyelim kigeçtim kazandım korkum şu yönde koruyucu aileler yani bizim kültürümüz falan belli alışılması çok zor bir durum gibi. Mülakat sorularında gördüm internetten ailenin çocuğu lezbiyen olursa ne yaparsın gibi sorular korktum açıkcası tereddütdeyim şuan aile ortamı nasıl olur istediğim zaman bırakıp geri ülkeme dönebilir miyim?

    YanıtlaSil