22 Ocak 2017 Pazar

ALES'ten Nasıl 90 Üzeri Aldım? İşe Yarayacak Öneriler!

Merhaba değerli ziyaretçiler. Bu yazıyı okuyor olduğunuza göre ALES ten yüksek puan almak veya varolan puanınızı yükseltmek niyetindesiniz. Öyleyse size nasıl ALES'ten 91 aldığımı anlatacağım. 

Öncelikle biraz kendimden bahsedeyim bu sayede matematik ve türkçe altyapım hakkında da bilgi vermiş olurum. Ben düz lise okudum ve Hacettepe Üniversitesi iktisat bölümünü kazandım ve mezun oldum. Şimdi ise Marmara Üniversitesi İngilizce iktisat bölümünde yüksek lisans yapıyorum ve ismini vermek istemediğim bir özel üniversitede de araştırma görevlisi olarak çalışıyorum. 
Şimdi ALES için önerilere geçelim!

1. Ekol Hoca faktörünü es geçmeyin!

Ekol Hoca'yı 11. sınıftan beri takip ederim. Okulda veya dersanede kavrayamadığım konuları ekolhoca.com adresine girip videoları izletip öğrenirdim. Hocanın müthiş sade anlatışı sayesinde matemateğimi geliştirme imkanına sahip oldum ve matematik altyapımı inşa ettim. Üniversite sınavında bana faydası olduğu kadar ALES'te de faydası oldu. ALES'e girmeden 2 ay önce tüm videoları baştan sona izlemeye başladım ve hemen arkasından sorular çözmeye başladım. Bu benim çalışma yöntemimin ilk adımıydı.

2. Kitap Kapaklarına Aldanmayın, Ne Bulursanız Çözün!

Kitap kapaklarının üzerinde YGS, ALES, KPSS vs vs gibi sınav isimleri değişir ama içeriği bir iki ünite dışında aynıdır. Yani elinize YGS kitabı mı geçti? Bu ales için değil diyip bir kenara bırakmayın, elinize geçen her kaynağı çözün, 

3. Kronometre Yoldaşınız Olsun!

ALES bilginin dışında hızı da ölçen bir sınav olduğundan, 90 üzeri puan elde edebilmeniz için soruların 4'te 3 ünü görebilmeniz lazım. Bunun için de pratik olmanız lazım, sınava daha önce girenler genelde hep sürenin yetmediğinden yakınırlar. Evet, yetmiyor ben sınava ilk girdiğimde 74 aldım, süreyi yetiştiremedim. Hazırlanırken soru çözme esnasında kendinize süre belirleyip çalışırsanız zamanla yarıştığınız bilinçaltınıza işleyerek sınavda sizi hızlandıracaktır. Tabi, yeterli pratiği yapmazsanız sizi paniğe de sürükleyebilir. Hazırlık önemli!

4. Deneme Yerine Çıkmış Soru Çözün

Piyasa gerçek sınavın kenarına köşesine yaklaşamayan gereksiz denemelerle dolu. Lütfen kendinize deneme seti almayın, hem vaktinize hem paranıza yazık edersiniz. Çıkmış sorular seti satan yayınlar var bunlara bakın. Ben yediiklim çıkmış sorular denemelerini çözüyordum. Zaten çıkmış soruları çözdükçe ve yükselttikçe gerçek sınavda alacağınız puanı bir nevi sezinlemiş oluyorsunuz. Ben 91 almadan önce çıkmış sorular çözerek git gide yükselttiğimi görüyordum ve 90 üzeri hedeflerimi gerçekleştireceğime inanmıştım.

Herkese sınavda başarılar dilerim. Önerilerim kişiseldir, kendi düşüncelerimi yansıtmaktadır. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder