17 Ocak 2017 Salı

Wroclaw'da Erasmus - University of Wroclaw, Polonya

Merhaba arkadaşlar. Bu yazıda size Wroclaw'da yaşadığım Erasmus deneyimimden kısaca bahsedeceğim. 

Öncelikle ben, ekonomi bölümü öğrencisi olarak Universytet Wroclawski'de Managerial Economics bölümünde erasmus yaptım. Bu bölüm yüksek lisans bölümü, ancak ben lisans bölümü öğrencisiyim. Bununla ilgili herhangi bir sorun yaşamıyorsunuz çünkü bu üniversitede lisans bölümleri lehçe, yüksek lisans bölümleri ise ingilizce. Bu yüzden bunu bir nevi zorunluluk olarak görmekte fayda var.

Yurt olarak okul size iki tane seçenek sunuyor. Bunlar Kredka ve Olowek adlı iki yanyana gökdelen görünümlü bina. Benim erasmus yaptığım yıl 477 zlotyken şimdi 500 zloty olmuş aylık. Bir aylık da peşin depozito yatırmanız gerekiyor, odada herhangi bir zarara yol açmadığınız sürece dönüşte bu parayı geri alıyorsunuz. Odalar temiz ve bakımlı. Yurt olduğuna bakmayın bir nevi apart sayılır. İki oda var bu odalar iki kişilik ve 4 kişi banyo ve mutfağı ortak kullanıyorsunuz. Youtube'a "kredka olowek akademik" yazarsanız bir sürü video çıkıyor bunlardan bilgi edinebilmeniz mümkün.

Wroclaw muhteşem bir şehir, bana kalırsa Gdansk ve Krakow'la birlikte Polonya'nın en güzel şehirlerinden birisidir. Tertemiz ve sakin sokaklar, düzenli caddeler, az insan, çok huzur. Özellikle benim gibi büyük şehirde (İstanbul) yaşayıp kalabalıktan bunalmış bir insansanız Wroclaw sizin için biçilmiş kaftan.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder